neděle 3. července 2016

Moje pěkná, veselá neděle


To prohlásil básník J. P. v nedělním podvečeru letních prázdnin. Obvykle totiž v neděli připraví svůj padák a zamíří k zelené plechové budce uprostřed lesa, kde čeká na modrého ďábla, který ho doveze do jeho panelákového ghetta. Jenže dnes ne. Básník si vzal dovolenou, aby ji strávil se svou drahou Superčíčou v ráji sázavském. Vykládal mi sice něco o tom, že song o pěkný neděli si zahrajou maďarský důstojníci, když odejdou do pusty, a tam se pak zastřelej. Tak se asi básník cítí, když nasedá do autobusu. 

Taky jsem nikdy neměla ráda neděle, protože se v pondělí muselo do školy a do práce a muselo se vstávat. Ranní vstávání je něco šílenýho. To se vám něco vztyčí v hlavě, aby se člověk nechtěl vůbec zvedat, v posteli je dobře. Superčíča má tento druh nábytku ráda. Možná nejradši. Postel musí být samozřejmě bytelná, s dobrou matrací, aby unesla i boxerka a lingvistu L., se kterym žiju. Já bych totiž v posteli mohla dělat skoro všechno, kdyby teda hned vedle byla ještě vířivka a lednička. Například v posteli pracuju. Když sedim u stolu a klofam do počítače, tuze mě bolí za krkem, musí pak přijít J. P. s alpou a chvatem hodným maďarského důstojníka mi zlomit vaz.
V posteli jsem přeložila všechny úkoly do latiny, 
který jsem musela mít během studií, to někdy zabralo i osm hodin. A psaní všech těch prací - hlavně tý poslední - to byly troje prázdniny v posteli v podstatě. Vono to spousta lidí nedokáže pochopit, v bytě bordel jak v tanku, uprostřed lože trůní Superčíča vobložená mlsama a klofe do poče. Pak to snadno vede k výrokům typu: "Á, kdo se nám tady válí?" Ale vono v tý posteli se dobře rozválí myšlenky. 
Vobdobně dobře se rozkládaj ve vaně. Když je plná pěny, samozřejmě vod Avonu, aneb dostanu je vždycky na Vánoce, a vydržej celej rok. To si člověk do tý pěny fouká, čumí doblba a najednou pochopí spojení mezi krtkem a 18. levobočkem z rodu Přemyslovců. Musim říct, že ve vaně jsem vždycky spokojená, ale když máte mozek, kterej neustále pracuje jako výkonnej hardware, a nejde vypnout, ani tam ten válink neni jednoduchej. 
Vanou však vždycky u mě končí neděle. Je to obřad. Je totiž neděle a mám dost času.
Až se vodprásknu v pustě, tak to určitě bude v pondělí.

Žádné komentáře:

Okomentovat