středa 23. prosince 2015

Vánoční speciál

Každé Vánoce se mi vybaví závěr Skácelovo Harfy ve sněhu. Píše se zde o tom, co si básník moravské vesnice (a jeden z mála oblíbených veršmistrů Superčíči) přál jako malý chlapec: "Harfu si přeju, nadělte mi letos pod stromeček harfu. Nejlépe zlatou, struny mohou být stříbrné. Dlužíte mi harfu. Takovou, co by spala."
Musim říct, že sem si nikdy nepřála harfu. Jedině Lego a dům pro panenky. A knížky. Nějak se mi přání měnila. Teď už si přeju jen dobrej žaludek a ztrátu váhy. Vono se trochu vylučuje, já vim. Vánoce mě vlastně nebaví, kapr mi nechutná, úklidy, to je moje smrt. Cukroví spálim a balení dárků, to je taky úkol.
Vypadá to následovně. Přinesu hrdě papír z obchodu. Vyberu nějakej šílenej, např. štěňátka vomotaná cesmínou nebo zlaté blýskající se cosi. Už dopravit tu rouru se stává dobrodružstvím, obvykle s ní tak dva lidi omylem bouchnu, pak mi upadne na zem. Když je břečka, letí rovnou do kontejneru na papíry, Vánoce Nevánoce. Někdy ji taky rousam ve sněhu, kterej už asi nikdá nebude, a někdy jich koupim víc a žongluju s nima po cestě. Jednou mi ji uzmul i boxerek a jal se s ní lítat po domě. Poté rozdělim dárky. Ty, co jsou pro kamarády a příbuzný, hrdě vystavim na skříně, pochlubim se lingvistovi L., se kterym žiju, jak jsem pěkně nakupovala, ale že by to mohli v těch krámech balit, a on to převezme do svých tlap a opatří danym krásnym papírem. Nutno říct, že je zručnej, já ne. 
Pak totiž přijdou na řadu jeho dárky. Nejlepší je to vše narvat do dárkový taštičky, ta se dá použít víckrát (je to ekologický a rychlý). Ale moment překvapení je důležitej. No, inu, je tu izolepa - věrný přítel. Čapne se dar, papír se na něj přimáčkne a obtáčí se izolepa dokolečka dokola, až to konečně drží. Pak se ten papír ještě musí odstřihnout. Tam občas prohrávám. Letos jsem si zabodla nůžky do stehna. Ještěže je mám tak prošpikovaná sádelnatými chuchvalci, že se mi nic nestalo. I izolepa mě zklamala. Stal se z ní věrný nepřítel. Nechtěla se rovně usadit na papíru, začala z radosti nad svou funkcí vytvářet cosi jako shluknuté vrtule. A papír na tom nedržel. Pak se mi to přilepilo na nos a já s tim pochodovala po bytě. Jak vánoční skřítek.
Taky mi přijde škoda plýtvat papírem, proto slepuju izolepou k sobě různý kusy. Nevypadá to špatně, jen ty dárky se strašně špatně rozbalujou, neb izolepa nejde roztrhnout.
Jéje, ještěže si lingvista nepřeje harfu, to by se musela voblepit struna po struně. To bych musela mít nějaké odolné balení věrného nevěrníka. Asi tu na koberce. Jestli neni nějaká na harfy.
Ale mam lepičky, přišly mi poštou od mé drahé D. Na izolepových mumiích dokonce drží. Mohu ty dárky pěkně popsat. To zas neni těžký. Jen jsem si těch lepiček nastříhala moc.
Musim taky poslat vánoční přání. Pohledum už vodzvonilo, škoda. Jiná D., taktéž drahá duše, mi radí, jak se to dá vyrobit onlajn. A to mi jde. Boxerek jako Santa, boxer u krbu, boxerci u ozdob. A vždycky přeje/ou pěkné svátky.
ZATIM JSOU PĚKNÉ.
Až tady bude zejtra Superčíča skuhrat se zkaženym žaludkem, bude si přát harfu.
Tu ze Třech veteránů. Vykouzlí mi okamžitě armádu složenou z lékaře, maséra, kadeřníka, trenéra, kuchaře, pekaře, cukráře, hodinového manžela, chůvy Fajn a barmana. 

Pak snad ty Vánoce budou veselé.

Všechno dobré i Vám a přejte si harfy!

Žádné komentáře:

Okomentovat