pondělí 15. srpna 2016

O mezinárodních střetech z pískoviště

"Dobrý den, moje dítě ještě o půlnoci nespí? Poraďte. Co mám dělat?"
Následuje záplava rad, z nichž nejoblíbenější je: "Zakurtuj ho do sedačky a jezdi s nim po městě. Zaručeně usne." Jenže pak: "Ahoj, moje dítě řve, když sedíme v autosedačce. Co mam dělat." 
Nejlepší rada: odvázat a vzít na klín. Hurá - ať žijou pravidla bezpečnosti a silničního provozu...
ANO, chtěla jsem si vypnout reklamy, abych nemusela podobné vyskakovací krásy číst, jenže mi to tuze zpomalilo počítač, že nešlo otevřít ani pdf... A jelikož pracuju z domu, počítač potřebuju. Von se stejně brzy rozpadne, protože mi Kotě u něj urvalo kabel.
A pak se mi ještě zjeví, že lingvista L., se kterym žiju, lajkuje jakejsi maminkátor, nebo co. Buď je to zas nějaká taškařice, která si dělá srandu z lesanstva (ano, nazvala bych to přímo kategorií), nebo tam sbírá materiál na nějakej odbornej článek.  A nebo zas v nějakejch aukcích nakupuje oblečky (ano, dneska koupil Superkotěti dva růžový!), protože výtěžek jde na nějaký útulky.
Musim však doplnit svá pozorování dětských hřišť o mezinárodní rozměr:
nejlepší dítě je anglicky mluvící s portugalsky mluvící chůvou - vzájemně si nerozumí a ona nerozumí vůbec nikomu, protože lidí, co mluví portugalsky, zas tady tolik neni (osobně znam takovou osobu jednu), anglicky mluvící dítě vodchází na jednu stranu a vona na druhou a vzájemně se tomu smějou... Jelikož do tý hry nezapojujou jiný lidi, tak si pro mě za mě mohou cvičit třeba eskymáčtinu.
Němka, která má némlich stejný vozítko, jako Kotě. "Ich bin Gertruda, na ja," To, že Kotě leze do jejího transportéru, jí nevadí. Ono Kotě leze všude. Ale mně to vadí. Gertruda začne trochu pištět, když vidí, jak Kotě jezdí zběsile na všech skluzavkách. Protože Hans tam stojí a vejrá. Na ja.
Dobrý bejvaj vietnamský výpravy - obvykle s sebou přitáhnou tuny hraček (který já do dun písečných nenosim, neb mi je furt někdo loupí). Jednou se mi ale stala vietnamská girl, která přilákala partnera, mluvila na něj něco jako hočimingsangbeng, a on najednou dovlek plnou tašku křápů a chtěl je tamnímu složení žen prodávat.
Prim však hraje Ruska, jejíž synátor házel po dětech šutry, ona si vesele četla časopis a u toho si pila nějaký nápoj z termosky. Asi ruský čaj. Zřejmě chlapce připravuje na budoucí světové rozložení sil. Protože chodit s větví větší než on ho nechala taky. Zajímavý ale je, že ty ostatní děti s nim mluvit nechtěly - rabiáta poznaly na první dobrou (a nemusela to být oblíbená mlátička Prahy 5).
Vidim to na několik dotazů do poradny, až mi zas vyskočí nabídky. Ona se skupina zasloužilých radilek jistě najde (zajímavý je, že ve skupině Houby mi onehdá vůbec nikdo neporadil, a houby mi pak uschly). Myslim, že muj první dotaz bude: 
Z čeho ztlouct helmu na hřišti. Kyblíky nestačí... 
A druhej: Kde je nejbližší protiatomovej kryt?
Doufam, že vypadá jako houba.

Žádné komentáře:

Okomentovat